Berichten geschreven door Sebastiaan Roelofs

1. Sebastiaan Roelofs 2023
    Door Sebastiaan Roelofs op 19 juli 2023

Kadernota 2024-2027

2022 en 2023 zijn jaren waarin ontzettend veel is gebeurd in Smallingerland. En dit zien we terug in de kadernota die de gemeenteraad op 18 juli heeft behandeld. Om maar even een paar dingen te noemen: we hebben een armoedepact op gezet en “Hoppa!” is van start gegaan, waarbij we inzetten op opgroeien in een kansrijke omgeving voor alle kinderen in Smallingerland. De gemeenteraad veel bestemmingsplannen vastgesteld zodat nu meer dan 100 nieuwe woningen in onze gemeente worden gebouwd. En ook aan ons nieuwe zwembad wordt gebouwd!

Labels:

2. Sebastiaan Roelofs 2023
    Door Sebastiaan Roelofs op 25 januari 2023

Nieuwbouw de Welle

Deze week werd er in de raadsvergadering een motie ingediend door Smallingerlands Belang en de ELP. In de motie vroegen zij om een second opinion naar de kosten voor de nieuwbouw en exploitatie van het nieuwe zwemcentrum De Welle.

3. Sebastiaan Roelofs 2023
    Door Sebastiaan Roelofs op 5 juli 2022

Presentatie Coalitieakkoord

FEESTELIJK NIEUWS! - Vandaag is in een feestelijke en sportieve setting het nieuwe coalitieakkoord voor de gemeente Smallingerland gepresenteerd. Na een aantal maanden onderhandelen hebben het CDA, ChristenUnie, VVD, GroenLinks en FNP een akkoord geschreven die we de komende jaren gaan uitvoeren.

Labels:

4. Sebastiaan Roelofs 2023
    Door Sebastiaan Roelofs op 14 juni 2022

Update Coalitieonderhandelingen

Er is weer nieuws over de onderhandelingen! Zoals we al tijdens de campagne hebben aangegeven is Pieter van der Zwan de kandidaat wethouder voor de ChristenUnie in het nieuwe college van Smallingerland. De namen van alle andere wethouders zijn nu ook bekend.

5. Sebastiaan Roelofs 2023
    Door Sebastiaan Roelofs op 1 maart 2022

Politiek is van iedereen!

Het is een bekende kreet die je telkens weer hoort: de politiek staat zo ver van de burgers af. Nu kunnen er allerlei redenen zijn waarom mensen er zo over denken. Maar omgekeerd geldt zeker ook: politiek staat dicht bij de burgers. Hoe dan?